erika’s blog

日記がわりにぼちぼち… アメリカに留学中🇺🇸

3日目 My 3rd day of study abroad

 

こんばんは、

 

昨日は、留学してから今まででいい意味で一番疲れた日でした😞とても充実した日だった!

 

まず、最初が8時からのヘルスセンター。

ずっと不安だった予防接種がアウトでした。

別室呼ばれてしまって、

おばさんにあなたには2つの選択肢しかありません。って言われた時は、泣きそうになった。実際泣いてしまったが😵

1つ目の選択肢が、血液検査をして後日結果次第で、予防接種を受けるかもしれない。

もう1つが、注射を100ドルで払って打つか。

 

、、、悩んだ挙句、結局注射を打ってしまった。血液抜かれるのだけは勘弁😫海外で注射打つとか、病院で処置してもらうとか、めっちゃ不安って思ってたけど、案外注射は日本と変わらん。案外大丈夫だった🙆‍♀️

 

そして、次が、大学内のお店でカメラを落としてしまったこと📷

壊れてしまいました。。留学来てから、全然写真撮ってないのに壊れるって、、、レンズもう一個持ってきて良かった、、、

ショックすぎた😱

 

そして、もしかしたら今日ルームメイトが来るかなって思って、手紙?置いといたら

まさか、まさか、まさかの今日部屋に来てたみたいで、手紙書いてくれた🤗

ちょっと嬉しかった!けど、どんな子なのか不安すぎるし、今日こっちに引っ越してくるって書いてあったけど、なかなか来ない。なぜだ、、

 

あとは、今日大学の学生とアルティメットしたこと🏃‍♀️

めっちゃ楽しかった笑 アイスも食べたし🍦

今日は昨日以上に色んな人と喋れた1日👌

けど、もっとめーちゃ仲良い外国のお友達欲しいな、、、

 

こんな色々あった1日でした。

明日も良い日になるといいな🌈

 

…………………,……………………………,……

 

Hey👋 

 

Yesterday was the most tired day in this study abroad life😟

Let’s explain what’s going on.

 

First, I went to health center at 8 o’clock.

I was very concerned about immunisation.

University of Montana is required twice dose of immunisation.But i did only one dose💦

So I have only two choices to stay in this university. One is to check a blood test and have to shoot immunisation depends on it’s result. Another choice is pay about 100 dollars and shoot  immunisation.

 

I was very worried because I have never shot immunisation at foreign country’s hospital.

But I decided to shoot😵

I was really scared but it was not so painful😊

 

Next, I dropped my camera📷  It broke.

I have taken photos not so much since I arrived at Montana, so I was really sad😢 

 

And then, I wrote a letter because I think my rommmate maight come today. 

My roommate replied the letter. I was very happy😊 The letter said she will come tonight.

But now, my roommate is not here. Where has she gone😶

 

And today, I played ultimate with foreigners.

I was very excited😆 Today was very nice day for me!!!!!!!!!!

 

f:id:y__eriiika:20180824103112j:image